Page 1 of 184 1231151101 ... LastLast
Results 1 to 10 of 1839

Thread: Perniagaan borong- barang china

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    213
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default Perniagaan borong- barang china

    SAYA ingin mempelawa rakan-rakan yang berminat untuk menubuhkan satu kelab/persatuan..untuk menjual barang secara borong...barang kita boleh dapatkan dari china pada harga yang sangat murah...kebanyakan orang melayu kita yang berniaga di pasar malam dan ekspor mendapatkan barang niaga dari orang tengah dan mereka hanya mampu mendapat keuntungan sekitar 30% hingga 50% sahaja...tetapi jika kita sendiri pergi ke china dan beli barang disana kita dapat keuntungan 400% hingga 1000%...kita hanya perlu kan modal sekitar RM5000 hingga RM10000 seorang, bayangkan jika keuntungan dalam 500%...maka kita dapat pulangan sekitar RM25000 hingga RM50000 dalam masa 3 hingga 6 bulan....kita perlu cari satu kawasan yang startegi...tapi kita kena jual secara borong bukan peruncit...kalau nak jadi peruncit kena jual tempat lain...siapa yang berminat!!!!!!!!!

  2. #2
    Member
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    shah alam/kl
    Posts
    67
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    saya mcm berminat untuk menjalankan perniagaan seperti initapi modalnya terlalu tinggi..tapi insyaallah kalau berjalan projek ni duit tu boleh diusahakan...

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    213
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    Kita boleh ke china bila-bila masa dan sekarang adalah masa yang paling sesuai sebab banyak perayaan seperti raya haji, raya krosmes dan permintaan barang2 persekolahan...berminta hubungi 019-4777292 sufian

  4. #4
    Junior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default head ofis?and agen kat china?

    Barang ape yg saudara nampak yg boleh di niagakan kat malaysia..
    cuba bg list barang2 yg saudara pkirkan?
    perluka kita sendiri pergi ke sana tanpa ade kajian dan survey?atau kene wujudkan agen?

    kalau jadi la saudara prefer kat mana nak jdkan head ofis?

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    213
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    APA BARANGAN YANG ANDA PERLUKAN Bergantung kepada anda sendiri. Di china terdapat 1001 macam barang, antaranya:
    -Jam Tangan
    -Pakaian Dewasa dan Kanak-kanak
    -Kasut
    -Cermin Mata
    -Aksesori Wanita- Mutiara, Jade, Kristal dll
    -Barangan Permainan kanak-kanak
    -Fabrik, Cadar, Selimut dan Langsir
    -Barangan Elektronik, Telefon Bimbit, MP3, MP4, memori kad, pen-drive dll
    -Barangan Pembinaan, Mesin dan peralatan
    -Peralatan dapur, Payung, Beg, Barangan plastik
    -Dan seribu satu macam barangan yang tidak terfikir oleh anda

    Walaupun banyak barang yang di bawa masuk oleh peniaga cina malaysia...saya fikir masih terlalu banyak barang masih tidak terdapat di malaysia...pe;uang ini terbuka luas...kita hanyak perlukan modal...mungkin sukar untuk mendapat rm100,000 seorang, tapi saya rasa kita hanya perlu Rm50,000 untuk permulaan...caranya kita kumpul dalam 10 orang dan keluarkan Rm5000 seorang...keuntungan kita agih sama rata...ini untuk permulaan...sebab keuntungan yang boleh diperolehi dalam 500% atau lebih...bermakna RM50,000 x 5 kali = RM250,000...dalam masa 4 hingga 6 bulan...

    Kita memang memerlukan agen di china...dan saya mempunyai kenalan di sana yang boleh membantu...

  6. #6
    Member
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    shah alam/kl
    Posts
    67
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    bagus gak cadangan suffian tu... kalau kita bekerjasama apa2 pun leh jadi kenyataan... tapi boleh ker kita mendapat sefahaman sedangkan masing2 mesti ada pilihan perniagaan sendiri? apa perniagaan yang kita boleh sama2 jalankan?

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    213
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    Kalau nak mudah...kita pergi china dan masing-masing beli barang sendiri...kemudiaan kita hantar shipping sekali...kalau nak ke sama kita erlukan lebih kurang RM2500 seorang....buat permulaan kita bawa modal niaga dalam RM4,000...kalau barang anda laku...anda akan dapat balik jualan keuntungan dalam lingkungan RM15 ribu hingga RM20 ribu....tolak semua kos...anda boleh dapat bersih RM10,000....

  8. #8
    Junior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    12
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    idea yg menarik...

    moga bertambah wholesaler dr kalangan muslim
    http://maratussolehah.blogspot.com/

    Pengedar Stokin Wudu,Sarung Lengan, Jubah, Abaya, Busana Muslimah, Telekung, Tudung Labuh, Baby Tight & Pelbagai Aksesori Baby

  9. #9
    Member
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    shah alam/kl
    Posts
    67
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    itu yang kita harapkan....harap2 dgn adanya forum ini kita akan lebih maju dalam perniagaan yang dijalankan...

  10. #10
    yan
    yan is offline
    Junior Member
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    3
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Default

    Quote Originally Posted by sufian View Post
    Kita boleh ke china bila-bila masa dan sekarang adalah masa yang paling sesuai sebab banyak perayaan seperti raya haji, raya krosmes dan permintaan barang2 persekolahan...berminta hubungi 019-4777292 sufian
    Sufian, yan nak tanye la...sufian selalu pegi ke china ke?
    kalau yan nak kirim barang boleh ke?

Page 1 of 184 1231151101 ... LastLast

LinkBacks (?)

  1. 11-22-2009, 11:59 PM
  2. 10-19-2009, 07:19 PM
  3. 10-02-2009, 10:59 AM
  4. 09-23-2009, 08:37 AM
  5. 09-18-2009, 09:18 PM
  6. 09-10-2009, 01:31 AM
  7. 08-14-2009, 03:21 PM
  8. 08-14-2009, 03:00 PM
  9. 07-22-2009, 02:41 PM
  10. 07-16-2009, 06:29 PM
  11. 07-09-2009, 04:13 PM
  12. 07-08-2009, 05:24 AM
  13. 07-08-2009, 05:16 AM

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •